Eén van de grootste wervingsvragen uit Nederland: duizenden werknemers voor het COA vinden. Deze uitdaging hebben we aangepakt met een landelijke in- en externe mediacampagne. We kozen voor een persoonlijke aanpak en zetten de werknemers van het COA in als ambassadeurs!
Aanpak
Aan de hand van foto’s, video’s en interviews zetten we werknemers in de spotlight. Deze middelen verspreidden we doelgroepgericht via online mediakanalen.
We publiceerden eerst een algemene advertentie (touch-fase), vervolgens een functiespecifieke, inhoudelijke advertentie (tell-fase) en tot slot een functiespecifieke, actiegerichte advertentie (sell-fase). De touch-fase liep continu om landelijk bereik op te bouwen en het COA te profileren als een aantrekkelijke werkgever.
Uitvoering
HVR heeft de handen ineengeslagen met mediabureau AdverOnline en ontwerpbureau Enof. Samen met de communicatie-afdeling van het COA en de recruiters hebben we de middelen gerealiseerd, de campagne gelanceerd én resultaten waar nodig bijgestuurd. HVR nam de uitdagende opgave op zich om al deze partijen soepel samen te laten werken en het doel te realiseren: werknemers voor het COA werven.
Resultaat
Het websiteverkeer en het aantal sollicitaties zijn zichtbaar toegenomen tijdens de campagne. De landingspagina’s met de persoonlijke verhalen bleken een goede binnenkomer te zijn. Van hieruit klikten potentiële werknemers door naar de vacatures. De opdrachtgever was positief over de resultaten en samen hebben we de campagne verder geoptimaliseerd. Ook in 2024 ondersteunt HVR de arbeidsmarktcommunicatie van het COA!