Eens in de paar jaar ontwikkelt het overkoepelende schoolbestuur van SCOH een strategische koers. Daarin presenteert het schoolbestuur zijn visie en focuspunten voor de komende jaren. Alle scholen van SCOH moeten deze focuspunten in hun eigen plannen verwerken. De strategische koers vormt daarmee de basis voor hun jaarlijkse doelen en activiteiten. Maar hoe breng je deze koers nu slim onder de aandacht van de scholen?
Vraag & aanpak
Vaak staat een strategische koers uitgelegd in een document. De vraag is hoe je dit document onder de aandacht brengt. Hoe zorg je ervoor dat medewerkers van SCOH geïnteresseerd raken om dit document te lezen? Daarvoor hebben we een ludieke actie bedacht: langsgaan met een ijscokar bij de diverse scholen.
Uitvoering
De strategische koers bestaat uit 6 focuspunten: kansrijk organiseren, onderwijskwaliteit, lerende organisatie, duurzaamheid & natuur, technologie en inclusie & diversiteit. HVR heeft deze punten gekoppeld aan 6 verschillende ijssmaken. We maakten een wrapping voor de ijskar en een speelse flyer met uitleg over de verschillende smaken. Wanneer medewerkers van SCOH een ijsje kwamen halen, kregen ze de flyer mee: zo werden ze meteen geïnformeerd over de koers. Ook konden ze een prijs winnen door de ijssmaken te raden. De winnaar kreeg een leuk spel voor zijn of haar klas. Op deze manier hebben we interactie en nieuwsgierigheid gecreëerd!
Resultaat
De medewerkers van SCOH reageerden positief en enthousiast op de ludieke actie, de vormgeving van de flyer en het raad-de-smaakspel. Zo hebben we interactie en nieuwsgierigheid gecreëerd voor de strategische koers van het SCOH.